Jaką powinno się stosować dietę w trakcie ciąży?

Przede wszystkim dieta w ciąży ma być zdrowa - każdy posiłek powinien dostarczać ci niezbędnych w twoim stanie składników. Musisz wiedzieć o tym, że dotyczy to także przekąsek, po które sięgasz, gdy masz ochotę coś przegryźć. W związku z tym, jeśli musisz jeść między posiłkami, rób to z głową i jedz zdrowo. Zdecydowanie zrezygnuj ze słodkości na korzyść warzyw i innych przegryzek, bo to zdecydowanie się opłaci - prawidłowa waga w ciąży to mniej do zrzucenia po porodzie. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego w jaki sposób powinna przebiegać prawidłowo zdrowa dieta dla kobiet w ciąży! Przeczytaj go koniecznie!
 

Dieta w ciąży, a przekąski
Zacznijmy od tego, że wydaje Ci się, że dieta w ciąży nie ma przed tobą tajemnic, że jesz zgodnie ze wskazówkami dietetyków i przestrzegasz zasad zdrowego odżywiania? ale czy na pewno obejmuje to przegryzki w ciąży - te małe, między posiłkami? Musisz wiedzieć, że te małe grzeszki – wafelek w polewie, baton czekoladowy lub chałwa, niby drobnostki, ale tak naprawdę dostarczają wielu pustych kalorii. Przede wszystkim to właśnie z ich powodu nabierasz niepotrzebnych, dodatkowych kilogramów, które po porodzie będzie ci ciężko zrzucić. Wbrew pozorom jednak wcale nie musisz się katować i czekać od posiłku do posiłku, by coś zjeść. Generalnie rzecz ujmując najlepszym rozwiązaniem jest wyrobienie sobie już na początku ciąży nawyku przegryzania zdrowych rzeczy, ponieważ dzięki temu nie będziesz miała kłopotu z powrotem do dawnej sylwetki.
 

Przegryzki w ciąży: czego powinnaś unikać?
Generalnie rzecz ujmując do podjadania pomiędzy posiłkami nadaje się wiele produktów. Jednak zdecydowanie łatwiej ci będzie dokonać wyboru, gdy będziesz wiedziała, czego unikać. Przede wszystkim do niezdrowych przegryzek zaliczają się te, które są tłuste, solone lub słodzone, sztucznie barwione i zawierają konserwanty. W szczególności więc nadziewane wafelki, cukierki (twarde i żelkowe), batoniki i chałwa, słowem – asortyment wystawiony obok. Poza tym zapomnij też o tłustych chipsach i słonych paluszkach, drożdżówkach, gotowych ciastach i lodach. Mało tego, unikaj gotowych mlecznych deserów i puddingów (mogą być robione na surowych jajkach i zawierać konserwanty). Jednak zdecydowanie najważniejsza zasada, jakiej się teraz musisz trzymać, brzmi: mniej kalorii, a więcej cennych składników.
 

Dieta przy gestozie ciążowej. Zasady diety przy zatruciu ciążowym
Przede wszystkim dieta przy gestozie ciążowej jest zalecana nie tylko ciężarnym, u których pojawiły się objawy zatrucia ciążowego. Jednak musisz wiedzieć o tym, że dieta przy gestozie ciążowej jest także jednym z elementów profilaktyki zatrucia ciążowego u kobiet, które znajdują się w grupie ryzyka.