Szybki i smaczny obiad dla kobiet w ciąży!

Przede wszystkim - zarówno w ciąży, jak i w pierwszym okresie po urodzeniu dziecka najlepiej komponować obiad z potraw, które nie zalegają w żołądku, nie drażnią i nie powodują zgagi. Natomiast jeśli nie lubisz gotować lub nie masz czasu, by spędzać w kuchni wiele godzin, podpowiadamy, jakie zupy i drugie dania - lekkostrawne i pożywne - można szybko i łatwo przygotować. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak szybko przygotować lekki, smaczny obiad dla kobiet w ciąży. Przeczytaj go koniecznie!
 

Obiad dla kobiet w ciąży – może być normalny!
Zacznijmy od tego, że obiad dla kobiety w ciąży nie musi znacząco różnić się od obiadu reszty domowników, ale warto wprowadzić kilka modyfikacji do codziennego menu. Musisz być świadoma tego, że ciąża i pierwsze tygodnie po urodzeniu dziecka to czas, kiedy najlepiej komponować obiadowe menu z potraw nietłustych, łagodnie przyprawionych i najlepiej gotowanych. Przede wszystkim dlatego, że zapobiegnie to przykrym dolegliwościom żołądkowym, takim jak zgaga, uczucie ciężkości czy mdłości.
 

Błyskawiczny obiad w ciąży, czyli po prostu zupa
Generalnie rzecz ujmując amatorkom zup polecany są kremy na bazie zmiksowanych warzyw. Ich największym atutem jest to, że przyrządza się je błyskawicznie: wystarczy ugotować warzywa do miękkości i zmiksować je blenderem. Dodatkowo, dzięki swej naturalnej gęstej konsystencji zupy kremy nie wymagają zaprawiania mąką ani zasmażką, są więc lekkostrawne,a mimo to sycące. Przede wszystkim jednak gotując zupę, warto dodać przyprawy, które sprawią, że wywar będzie aromatyczny: liść laurowy, ziele angielskie, natkę. Poza tym na deser zamiast ciasta czy budyniu jak najczęściej jadaj świeże owoce i desery na ich bazie: koktajle jogurtowe, musy, kisiele. Musisz wiedzieć, że one nie tuczą, a dostarczają wielu witamin i błonnika.
 

Błyskawiczny obiad w ciąży, co na danie główne?
Przede wszystkim, główne danie obiadu powinno zawierać porcję lekkostrawnego białka, np. białe drobiowe mięso lub delikatną, chudą rybę, z dodatkiem gotowanych warzyw. Generalnie rzecz ujmując te produkty nie wymagają długiego pitraszenia, przeciwnie: im krócej się je gotuje lub smaży, tym są smaczniejsze. Dlatego też doskonale nadają się do przyrządzania na parze lub do krótkiego smażenia bez tłuszczu (np. na patelni grillowej). Musisz wiedzieć, że dzięki temu danie nabierze wyrazistego smaku, jeśli mięso lub rybę wcześniej zamarynujesz w soku z cytryny z dodatkiem oleju i ziół. Ponadto można je także aromatyzować czosnkiem, usuwając go przed przyrządzeniem.
Dlatego, jeśli nadal zastanawiasz się jakie danie przyrządzić, gdy jesteś w ciąży to nie zwlekaj dłużej i zabierz się za przygotowanie szybkiej, prostej i smacznej zupy oraz obiadu! Pamiętaj, że dbając o swoje zdrowe i dietę dbasz też zdrowie swojego przyszłego dziecka!