Pozostałe

Teksty SEO – jak sprawić, by były bardziej atrakcyjne dla odbiorców?

Teksty SEO – jak sprawić, by były bardziej atrakcyjne dla odbiorców?

Dobrze napisany tekst ma kluczowy wpływ na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Przygotowując materiał, należy pamiętać, że powinien on być atrakcyjny zarówno dla algorytmów Google, jak i dla potencjalnych odbiorców. Ściana tekstu może szybko zniechęcić czytelnika i w konsekwencji sprawić, że opuści on stronę. Aby utrzymać jego uwagę na dłużej, należy zastosować kilka prostych trików.

Jak tworzyć teksty przyjazne algorytmom Google i odbiorcom? Oto kilka wskazówek!

Teksty SEO to nic innego jak treści, które umieszcza się na stronach internetowych czy blogach. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z tego jak wielkie znaczenia ma dobrze napisany tekst, a także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst napisany zgodnie z zasadami SEO:

  • zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce,
  • buduje pozytywne wrażenia odbiorców i zwiększa ich zaangażowanie,
  • wpływa na pozytywny wizerunek marki,
  • pomaga zdobyć nowych klientów (teksty sprzedażowe), a także zwiększa szanse na pozyskanie linków zewnętrznych.

Struktura tekstu ma znaczenie!

Tekst powinien dobrze się prezentować na stronie. Co to znaczy? Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę internetową, a tam… ściana tekstu. Możemy się założyć, że po kilku sekundach całkowicie stracisz zainteresowanie. W końcu większość z nas jest wzrokowcami. Jak sprawić, by teksty SEO wydawały się bardziej przystępne dla czytelnika?

Jedną z żelaznych zasad jest podział na sekcje i nagłówki. Ten pozornie prosty zabieg pozwoli czytelnikowi znaleźć w tekście interesujące go informacje. W tekstach SEO warto stosować także wypunktowania oraz pogrubienia.

Wykorzystaj zdjęcia, grafiki, wykresy

Dobrą praktyką jest wplatanie w treść tekstu elementów wizualnych – zdjęć, infografik, wykresów czy innych tego typu materiałów. To czyni tekst SEO bardziej atrakcyjnym dla potencjalnego odbiorcy i sprawia, że czytelnik nie zostaje przytłoczony nadmiarem informacji.

Elementy wizualne na stronie to doskonały sposób na uzupełnienie tekstu, zobrazowanie wartości, a także na wyjaśnienie pewnych pojęć czy mechanizmów. Wykresy oraz infografiki doskonale sprawdzają się zarówno w prostych tekstach, jak i specjalistycznych artykułach.

Tworzenie infografiki – czy to trudne?

Proces tworzenia infografik nie jest wcale taki trudny, choć zdecydowanie lepiej poradzą sobie osoby z rozwiniętym zmysłem estetycznym. W pierwszej kolejności musisz zdecydować, co chcesz przedstawić za pomocą infografiki. Czy będzie to prosty wykres? Grafika przedstawiająca pewien proces krok po kroku? A może graficzne wyjaśnienie skomplikowanego mechanizmu?

Tworząc infografikę, będziesz potrzebował zdjęć lub wektorów. Ten aspekt również nie powinien być problematyczny – w internecie działa bowiem wiele stron z darmowymi grafikami (tzw. banków zdjęć). Te najpopularniejsze to Pixabay, Unsplash oraz Pexels.

Atrakcyjne infografiki – wykonać samodzielnie czy skorzystać z usług profesjonalistów?

Internet oferuje wiele programów i aplikacji, w którym można w kilku prostych krokach stworzyć infografiki. Jednym z nich jest Canva – narzędzie oferujące mnóstwo szablonów i setki ilustracji (niektóre z nich są płatne). Inne narzędzia do tworzenia materiałów graficznych to m.in.: Piktochart, Snappa, Google Chart Tool czy Wordle.

Wiele osób powierza tworzenie grafik profesjonalistom – to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy nie mają czasu na tego typu działania oraz dla zleceniodawców, którym zależy na kompleksowym podejściu do tematu. Korzystając z pomocy agencji content marketingowej, nie musisz martwić się ani treściami na stronę, ani oprawą graficzną – specjaliści, którzy w niej pracują, przygotują profesjonalne i dopasowane do marki materiały.